Masz pytania?
Zadzwoń na infolinię

(32) 750 84 67

Wyszukaj ofertę

Chcę kupić

Chcę
Kupić

zobacz więcej »
hcę sprzedać

Chcę
Sprzedać

zobacz więcej »

Blog, porady

Jak korzystnie sprzedać nieruchomość?

O tym, że nie łatwo sprzedać, jak i kupić idealne mieszkanie / dom wie każdy kto próbował swoich sił na tym polu. Bogata oferta dostępna na runku nieruchomości mieszkalnych sprawia, że sprzedawca i kupujący muszą podstępować zgodnie ze ścisłym regułami i zasadami, nie tylko tymi w z zakresie formalno – prawnego, ale również i promocyjnym oraz wizerunkowym. Bardzo często zdarza się więc, że laicy popełniają wiele błędów i to tych podstawowych, a także nie wykorzystują wszystkich kanałów reklamy i promocji, np. video marketingu, przez co nie mogą pochwalić się skutecznością.  

 

Błędy, które popełnia laik

Przygotowując się do sprzedaży własnego mieszkania czy też domu trzeba zadbać o wiele kwestii. Osoby nie zaznajomione z rynkiem nieruchomości i nie obeznane z procesem sprzedaży bardzo często ignorują wiele istotnych elementów, które mają znaczący wpływ na to jak szybko i za jaką cenę zostanie sprzedana nieruchomość. Jednym z podstawowych błędów jest złe przygotowanie mieszkania / domu do prezentacji, czyli brak tzw. home stagingu oraz błędy komunikacyjne. O najczęściej popełnianych lapsusach w tym zakresie i sposobach ich unikania piszemy TUTAJ.

 

Kolejnym z błędów jest nie inwestowanie w reklamę lub też wykorzystywanie środków finansowych na promocję w nieskutecznych kanałach. W czasie kiedy kupujący ze wszystkich stron zarzucany jest różnorodnymi ofertami i propozycjami przygotowany przekaz promujący nieruchomość musi być spójny, ciekawy, intrygujący, a przede wszystkim stawiający na nowatorskie i innowacyjne rozwiązania w zakresie marketingu. Warto od razu zaznaczyć, ze nowicjusz nie jest w stanie samodzielnie takiego przygotować. 

 

Co daje unikanie błędów?

Uniknięcie wyżej wymienionych błędów to zysk głównie dla sprzedającego. Dzięki ich wyeliminowaniu mieszkanie lub dom zostanie sprzedane szybciej, a cena transakcyjna będzie tą, którą sprzedający chce uzyskać od samego początku.

Jak pokazuje wieloletnie doświadczenie Biura Nieruchomości DOMeX, nieruchomości, w których zastosowane są zasady home statingu, czyli m.in. brak bałaganu i domowych zwierząt, zastosowanie dźwięko oraz aromamarketingu, wyeliminowanie prywatnych pamiątek i bibelotów, zwiększa szansę na sprzedaż mieszkania o ponad 80%.

Na zbliżoną skuteczność można liczyć również w przypadku odpowiedniej komunikacji z potencjalnym kopiującym. Brak natarczywości przy jednoczesnym poświęceniu maksimum czasu i uwagi na pokazanie mieszkania/ domu oraz odpowiadanie na pytania Klienta,sprawia, że szansę na sprzedaż wzrastają o prawie 64%.

Podobnie jest w przypadku zastosowania odpowiednich metod promocji i reklamy. Największą skutecznością cieszy się wciąż nowy na polskim rynku nieruchomości video marketing. Wirtualny spacer po inwestycji oraz okolicy sprawia, że szansę na sprzedaż nieruchomości w pierwszym miesiącu jej promocji wzrastają do 75%. Co ciekawe jak pokazuje doświadczenie 89% nieruchomości w przypadku, których zastosowano tą formę reklamy zostaje sprzedawana w ciągu 3 miesięcy.  O zaletach video-prezentacji piszemy TUTAJ.

 

Jak unikać błędów podczas sprzedaży nieruchomości?

Błędy zdarzają się każdemu jednak podczas sprzedaży nieruchomości należy zwrócić uwagę na to, aby jak najwięcej z nich wyeliminować już na starcie. Aby tak się stało warto skorzystać z usług profesjonalistów. Pomogą oni nie tyko odpowiednio przygotować mieszkanie, ale i zajmą się jego promocją i marketingiem, a także prezentacją nieruchomości potencjalnym kupującym.

Jeżeli zależy Ci więc na tym, aby Twoje mieszkanie zyskało skutecznego opiekuna oraz sprzedawcę najlepiej powierz go doświadczonemu pośrednikowi nieruchomości. Dzięki jego usługom unikniesz podstawowych błędów i zwiększysz swoje szansę na sprzedaż mieszkania / domu. Co więcej podpisując umowę na wyłączność agencje, takie jak DOMeX zaoferują Ci dodatkowe usługi, które realnie wypłyną na atrakcyjność oferty. Usługi te to wyżej już wymieniony: home stating, prezentacja nieruchomości przed kupującym, a także nagranie, montaż i dystrybucja filmu promującego inwestycję, a także dodatkowe formy promocji m.in. w social mediach. 

 

Grzegorz Pluta - Pośrednik w obrocie nieruchomościami, właściciel biura DOMeX