Masz pytania?
Zadzwoń na infolinię

(32) 750 84 67

Wyszukaj ofertę

Chcę kupić

Chcę
Kupić

zobacz więcej »
hcę sprzedać

Chcę
Sprzedać

zobacz więcej »

Blog, porady

Na co zwrócić uwagę, wybierając agencję nieruchomości

Kupując lub sprzedając dom/mieszkanie dużo osób decyduje się na skorzystania z pomocy agencji, które świadczą usługi w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Zadaniami tych biur jest czuwanie nad całym procesem sprzedaży i odciążenie właściciela w tym zakresie. Za nim jednak podpisze się umowę o współpracy z agencją nieruchomości i powierzy jej sprzedaż lub znalezienie mieszkania, domu czy działki należy dokonać wyboru biura, z którym dopełni się formalności. Pytaniem pozostaje na jakie elementy należy zwrócić uwagę podczas procesu decyzyjnego, aby wybrać tą agencję, która zaproponuje najkorzystniejsze warunki?

Elementów i aspektów, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze agencji nieruchomości jest klika. Jedne są mniej, inne bardziej znaczące – warto je jednak gruntownie rozważyć i sprawdzić przed podpisaniem umowy.

Opinie o agencji nieruchomości

Na dobry początek warto zapoznać się z opiniami jakie wystawiły już osoby korzystające z jej usług. Najprostszym sposobem jest sprawdzenie czy biuro pośrednictwa nieruchomości udostępnia na stronie www referencje od klientów. Warto też sprawdzić agencję w sieci, sprawdzając opinie o niej przez wyszukiwarkę Google lub też na portalach społecznościowych (np. Facebook lub Google +). Do zamieszczonych w sieci komentarzy należy jednak podejść na chłodno – zarówno te negatywne jak i pozytywne o niczym nie przesądzają. Niekorzystne informację może pisać konkurencja lub mogą one być wynikiem jednego niezadowolonego Klienta, natomiast te pozytywne często są skutkiem działań tzw. marketingu szeptanego. Dlatego też decyzji o podpisaniu umowy nie należy podejmować tylko w oparciu o znalezione w internecie komentarze.

Doświadczenie

Kolejną ważną cechą jest doświadczenie jakie posiada biuro nieruchomości. Lata działania pozwalają poznać specyfikę branży, zbudować zaufanie oraz pozyskać najlepszych agentów nieruchomości.

Ubezpieczenie i licencja

Profesjonalna agencja nieruchomości posiada ubezpieczenie i licencje. Są to dokumenty dzięki, którym Ty jako klient będziesz czuł się bezpiecznie. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej chroni przed błędem popełnionym przez agenta (np. sprzedaniem mieszkania z hipoteką, dzięki polisie OC agenta Klient może odzyskać stracone pieniądze). Licencja pośrednika w obrocie nieruchomościami to natomiast potwierdzenie, że dany agent posiada odpowiednie umiejętności i kwalifikacje do wykonywania tego zawodu.

Zakres świadczonych usług

Chociaż celem wszystkich agencji nieruchomości jest sprzedaż lub znalezienie dla ich Klientów odpowiedniej nieruchomości, to metody i narzędzia za pomocą, których działają znacznie się od siebie różnią. Przed podpisaniem umowy warto sprawdzić jakie one są. O co należy zapytać: czy agencja posiada własną bazę klientów, jakimi nieruchomościami dysponuje, w jakich się specjalizuje, jakie formy reklamy w przypadku sprzedaży mieszkania czy domu proponuje. Nie można również pominąć kwestii formalnych, takich jak: prowizja, zakres usług przy pokazywaniu lokali, obsługę prawną i formalną, rodzaj umowy.

Skuteczność działania

Zakres oferowanych usług ściśle wiąże się z kolejnym elementem jakim jest skuteczność. To ona jest najważniejsza – wysoka efektywność podczas realizacji poprzednich transakcji to dla biura najlepsze referencje.

 

Adam Adamik - specjalista ds. nieruchomości.