Masz pytania?
Zadzwoń na infolinię

(32) 750 84 67

Wyszukaj ofertę

Chcę kupić

Chcę
Kupić

zobacz więcej »
hcę sprzedać

Chcę
Sprzedać

zobacz więcej »

Blog, porady

Lokalizacja nieruchomości, czynnik zwiększający szanse na sprzedaż

Nawet najpiękniejsze mieszkanie czy apartament położone w niewłaściwej dzielnicy czy przy nieodpowiedniej ulicy nie jest w stanie osiągnąć takiej ceny jak nieruchomość ulokowana pod prestiżowym adresem. Nie bez kozery od dawna mówi się, że o wartości każdej nieruchomości i jej szansach na sprzedaż decydują 3 podstawowe czynniki: po pierwsze, lokalizacja, po drugie, lokalizacja i po trzecie... lokalizacja. Jakie położenie zapewnia więc największe prawdopodobieństwo szybkiej sprzedaży mieszkania, domu czy działki?

Lokalizacja to istotny czynnik, który rzadko pomijany jest przez kupujących nieruchomość. Usytuowanie mieszkania lub domu w znaczący sposób wpływa bowiem na komfort życia, jakość mieszkania oraz samopoczucie. W skład kryterium zwanym lokalizacja nieruchomość wchodzi kilka elementów. Warto jednak pamiętać, że ich ocena wynika zazwyczaj z subiektywnych przesłanek. Jedni wolą mieszkać w centrum miejskiej aglomeracji, dla drugich idealną lokalizacją są natomiast przedmieścia. Jest jednak kilka punktów, które jeżeli są spełnione pozwalają zwiększyć szanse na sprzedaż nieruchomości.

Odległość od centrum miasta

Standardem jest to, że cena i prestiż inwestycji wzrasta wraz z przybliżaniem się jej do ścisłego centrum miasta. W Krakowie, Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku czy Poznaniu mieszkania czy apartamenty zlokalizowane blisko historycznego centrum osiągają ceny po kilkadziesiąt tysięcy za m2. Chętnych na zamieszkanie pod prestiżowymi adresami nie brakuje, są to nie tylko osoby, które cenią bliskość miasta, ale i znani celebryci, sportowcy, politycy, inwestorzy poszukujący dobrej lokaty kapitały oraz obcokrajowcy, którzy szukają letnich apartamentów w Polsce. Odległość od centrum miasta jest również ważna dla osób, które poszukują mieszkań w dzielnicach ościennych i na przedmieściach. Oczekują one że nieruchomość będzie zlokalizowana w takim punkcie, który pozwoli na łatwy dojazd do centrum.

Komunikacja

Bez względu na to czy mieszkania szuka się w centrum czy na obrzeżach miasta, wybierając lokalizację zawraca się uwagę na połączenia komunikacyjne. Dobre połączenie komunikacyjne, linie tramwajowe, dostęp do stacji metra czy bliska odległość od przystanków autobusowych z całą pewnością zwiększają atrakcyjność oferty, a tym samym podwajają szanse na szybką sprzedaż. Przy tym aspekcie należy jednak pamiętać, że za dobrą lokalizację nie zostaną uznane te miejsca, które położone są blisko tras przelotowych, szybkiego ruchu czy też torów kolejowych.

Zaplecze usługowe

Kupując dom czy mieszkanie Klienci zwracają uwagę nie tylko na ulicę, przy której znajduje się nieruchomość, ale także i na zaplecze usługowe i infrastrukturalne. Dobra lokalizacja to taka, która gwarantuje łatwy i szybki dostęp do punktów usługowych, przedszkoli, szkół, służby zdrowia, obiektów sportowych czy terenów rekreacyjnych. Sąsiedztwo i otoczenie to istotne czynniki wpływające nie tylko na cenę nieruchomości, ale i na jej popularność. Z sąsiedztwem wiąże się także nader ważny aspekt, jakim jest bezpieczeństwo. Im okolica jest bezpieczniejsza tym więcej potencjalnych klientów chce w niej zamieszkać.

Co się sprzedaje?

Ludzie lubią szukać idealnych rozwiązań, w przypadku lokalizacji nieruchomości ciężko jednak znaleźć jest złoty środek. To na zakup jakiej nieruchomości zdecyduje się dana osoba powinno wypływać z jej indywidualnych potrzeb i oczekiwań. Warto zauważyć, że coraz więcej deweloperów proponuje mieszkania położone w nieruchomościach, w których przewidziane jest miejsce na stworzenie zaplecza usługowego. Działania te wypływają z tego, iż zdają sobie oni sprawę, że lokalizacja nieruchomości jest drugim pod względem ważności kryterium zakupu (za pierwszy uznaje się cenę).